Polsko má mezi Čechy podivnou pověst. Je to sice druhý největší soused, ale známe ho velmi málo. A pokud, tak velmi zkarikovaně. Tak třeba na levné nákupy tam vždy do pohraničí mířily zájezdy téměř z celé země. Pro mnoho obyčejných Čechů má tím pádem Polsko podobu přecpaných tržnic se vším možným. V poslední době se polské potraviny zpopularizovaly pro ty, kteří pochopili, že se tam dá koupit levně poměrně kvalitní zboží – což mnohdy není to samé, které polští výrobci posílají do Česka na objednávku českých obchodníků.

Polsko nepatří mezi tradiční a populární cíle českých turistů a mezi byznysmeny má pověst spíš těžkého a náročného trhu, který jen nerad vpouští zahraniční konkurenci. Takže když se objeví příležitost, jak z jakéhokoli úhlu česko-polské vztahy posílit, mělo by se jí využít. Bohužel takovou příležitost nabídla až společná pomoc bojující Ukrajině, kdy se v Praze i Varšavě potkaly poměrně podobně uvažující vlády.

Zbývá vám ještě 70 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.