Obíhat slevy, kroužkovat v akčních letácích, zkoušet levnější produkty – a levnější obchody. Inflace změnila chování Čechů, a zatímco klasickým obchodníkům a e-shopům kvůli šetřícím zákazníkům klesají tržby, další část maloobchodního trhu se raduje. Na diskontní řetězce typu „vše za 50“ se v Česku dlouho koukalo spatra, nyní ale jejich majitelé hlásí růst a nacpané prodejny. Dvouciferná inflace, rostoucí nájmy i zdražující potraviny totiž vytvořily na trhu podmínky, pro které svůj byznys od počátku budovali. Nyní sází na to, že tato situace ještě pár let vydrží – a chtějí toho využít.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.