Přes polovinu tržeb výrobce tramvají, autobusů a vlaků Škoda Group zatím tvoří česko-slovenský trh. To se ale v příštích letech změní. Plzeňská strojírenská firma podepsala v pondělí obří kontrakt na modernizaci diesel-elektrických lokomotiv v Egyptě za více než miliardu eur, tedy asi 25 miliard korun. Jde o vůbec největší jednorázovou zakázku v historii firmy. A součást expanze podniku do širšího „okolí“ Evropy v Africe a na Blízkém východě.

Škoda vyhrála v tendru pro Egyptian National Railways (ENR), které jsou v zemi monopolním státním dopravcem. „V průběhu následujících devíti let dodáme do Egypta minimálně 280 zmodernizovaných a opravených lokomotiv s prodlouženou životností o dalších 15 až 20 let,“ řekl Marek Herbst, senior vice president service ve Škoda Group. Škodovka navíc bude zajišťovat příštích 15 let pravidelnou údržbu lokomotiv. Jde o starší německé lokomotivy AD Tranz a Henschel, které jezdí v Egyptě desítky let. A jejichž výrobci už ani neexistují.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.