Léta spatřovaly západní automobilky v Číně, nejlidnatější zemi světa, obrovský prodejní potenciál a významný zdroj zisků. Investovaly tam desítky miliard eur či dolarů, a jak se ukazuje, samy si tím nastražily past. Nyní musí těžce bojovat proti domácí konkurenci, která je silná a bere zahraničním rivalům vítr z plachet nejen nižšími cenami, ale také kvalitou svých vozů vybavených špičkovými asistenčními systémy i prvky palubní zábavy. Čínský náskok je patrný zejména ve vývoji a výrobě elektrických aut.

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.