Vodík je sice jedním z pilířů evropského Green Dealu, v Česku se ale podle odborníků jeho větší boom v nejbližších letech neočekává. Důvodem je jeho nižší efektivita při využití v dopravě či průmyslu, ale i vysoké náklady na distribuci.
Efektivnější než vodíkové palivové články jsou v automobilové dopravě elektrické baterie. Jejich účinnost je 69 procent, zatímco u vodíku je to jen 26 procent. Tlak na využití dopravy na vodík ale bude v centrech měst, uvedl na konferenci Green Deal Summit, kterou v úterý uspořádaly Hospodářské noviny, ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
Co se dočtete dál
- Jak drahá je osobní doprava na vodík?
- Co patří mezi nevýhody vodíku?
- Bude se v Česku masivně vyrábět zelený vodík?
- Lze využít stávající infrastrukturu pro přepravu vodíku?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.