Vodík je sice jedním z pilířů evropského Green Dealu, v Česku se ale podle odborníků jeho větší boom v nejbližších letech neočekává. Důvodem je jeho nižší efektivita při využití v dopravě či průmyslu, ale i vysoké náklady na distribuci. 

Efektivnější než vodíkové palivové články jsou v automobilové dopravě elektrické baterie. Jejich účinnost je 69 procent, zatímco u vodíku je to jen 26 procent. Tlak na využití dopravy na vodík ale bude v centrech měst, uvedl na konferenci Green Deal Summit, kterou v úterý uspořádaly Hospodářské noviny, ministr dopravy Martin Kupka (ODS).

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak drahá je osobní doprava na vodík?
  • Co patří mezi nevýhody vodíku?
  • Bude se v Česku masivně vyrábět zelený vodík?
  • Lze využít stávající infrastrukturu pro přepravu vodíku?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.