Příprava dopravního letadla na další odlet připomíná box formule 1, kde mechanici při „pit stop“ pauze monopostu bleskově mění pneumatiky či doplňují palivo. Podobně je tomu u letounu, na zemi může být jen krátkou dobu, během níž ho řada pracovníků musí stihnout připravit. Jednotlivé úkony mají určený čas i pořadí, kdy se mají plnit.
Podle mezinárodních předpisů smí například servisní auto vyprazdňující toalety přijet až poté, co jiné vozidlo v letadle doplní pitnou vodu. Oba vozy se přitom nesmí potkat. Autobus s cestujícími musí být na místě jako první. Podobných pravidel, včetně toho, na které straně letadla smí auto zaparkovat a odkud přijet, je řada.
„Mnohá letiště na to dodnes používají excelové tabulky, za které je zodpovědné velké plánovací oddělení. Faktor lidské chyby je zde obrovský,“ říká sedmadvacetiletá ukrajinská podnikatelka Anastasija Smyk, která se v leteckém průmyslu pohybuje přes osm let. Se svým manželem Andrijem a kolegou z předešlé práce Valentynem Zavadským proto založila start-up Input Soft.
Co se dočtete dál
- Proč investoři chtějí nalít peníze do ukrajinských start-upů?
- Jaké podnikatelské nápady Čechy v Kyjevě zaujaly?
- A jak vypadá startupová soutěž během války?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.