Příprava dopravního letadla na další odlet připomíná box formule 1, kde mechanici při „pit stop“ pauze monopostu bleskově mění pneumatiky či doplňují palivo. Podobně je tomu u letounu, na zemi může být jen krátkou dobu, během níž ho řada pracovníků musí stihnout připravit. Jednotlivé úkony mají určený čas i pořadí, kdy se mají plnit.

Podle mezinárodních předpisů smí například servisní auto vyprazdňující toalety přijet až poté, co jiné vozidlo v letadle doplní pitnou vodu. Oba vozy se přitom nesmí potkat. Autobus s cestujícími musí být na místě jako první. Podobných pravidel, včetně toho, na které straně letadla smí auto zaparkovat a odkud přijet, je řada.

„Mnohá letiště na to dodnes používají excelové tabulky, za které je zodpovědné velké plánovací oddělení. Faktor lidské chyby je zde obrovský,“ říká sedmadvacetiletá ukrajinská podnikatelka Anastasija Smyk, která se v leteckém průmyslu pohybuje přes osm let. Se svým manželem Andrijem a kolegou z předešlé práce Valentynem Zavadským proto založila start-up Input Soft.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč investoři chtějí nalít peníze do ukrajinských start-upů?
  • Jaké podnikatelské nápady Čechy v Kyjevě zaujaly?
  • A jak vypadá startupová soutěž během války?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.

Chcete dostávat investiční texty do e-mailové schránky?

Přihlaste se pravidelnému odebírání investičního newsletteru Peníze HN, kde naleznete naše původní analýzy, tipy na dobré čtení nebo glosy analytiků.

newsletter Peníze