Už za necelé dva týdny může český trh přijít o významného dodavatele paliv. Bratislavská rafinerie Slovnaft od 5. prosince nebude moci kvůli sankcím EU vyvážet naftu a benzin vyrobené z ruské ropy. To je velký ekonomický problém pro Slovnaft, jenž patří do maďarské petrochemické skupiny MOL. A jisté riziko pro Česko, které není u nafty soběstačné a bude muset výpadek nahradit.

„Pokud se výjimka neprodlouží, Slovnaft bude pohonnými hmotami zásobovat vlastní čerpací stanice MOL, ostatní jen s využitím lokálních výrobců nebo třetích stran,“ řekl HN Ľuboš Dinka, generální ředitel společnosti MOL Česko. Ta provozuje 303 čerpacích stanic a je v Česku jedním ze tří klíčových velkoobchodníků s palivy – vedle provozovatele jediných dvou tuzemských rafinerií Orlen Unipetrol a státní firmy Čepro, která zajišťuje dovoz paliv hlavně přes Německo.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč musí MOL po 5. prosinci přestat vyvážet do Česka naftu?
  • Jaký tržní podíl má Slovnaft na českém trhu?
  • Zvládne Česko výpadek ze Slovnaftu nahradit?
  • Zvýšila by se cena benzinu a nafty?
  • Jak se ke všemu staví Fialova vláda?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se