Představte si, že máte start-up slibující ekologickou revoluci v kamionové dopravě, stylizujete se do role druhého Elona Muska (tehdy ještě s nepoškozenou image), investoři už od vás nakoupili podíly za částku oceňující vaši firmu na miliardy dolarů – a pořád nemáte co ukázat. Zapeklitá situace. Odkryjete karty a přijdete jak o svůj sen, tak o miliardy, které další dychtivci časem do firmy nalijí přes burzu.
Trevor Milton, zakladatel „automobilky“ Nikola, problém vyřešil jednoduše: nechal natočit reklamu, v níž kamion „na vodíkový pohon“ uhání krajinou a nabírá rychlost. A přitom z výfuků nevypouští nic než vodní páru. Impozantní. Až na to, že kamion nemusel vypouštět ani tu páru. Funkční motor totiž neměl a rychlost mu udělilo nedaleké klesání. Byl to podvůdek na úrovni školáka, jenže spoustu lidí stál spoustu peněz. A protože to ani zdaleka nebyl jediný podvod, přišel trest. Nejprve od trhů a nyní i od amerického soudního systému.
Co se dočtete dál
- Co všechno si Trevor Milton vymyslel?
- Do jakých rozměrů bublina dorostla?
- Na co „automobilka“ Nikola i její šéf dojeli?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.