Masarykovo nádraží v centru Prahy zrekonstruují téměř za 3,4 miliardy korun firmy Strabag Rail a Strabag, které uspěly v tendru. Při přestavbě vznikne platforma nad kolejištěm, lepší spojení s Florencí a namísto dosavadních sedmi budou vlaky stavět u devíti kolejí. Hotovo má být v roce 2027. Správa železnic plánuje v Praze také rekonstrukci smíchovskéhohlavního nádraží.

Práce začnou na začátku příštího roku, nádraží bude i při rekonstrukci fungovat a vlaky na něm budou nadále zastavovat s dílčími omezeními. Po rekonstrukci bude nejstarší pražské nádraží bezbariérové a nové zastřešení propojí Florenc s Hybernskou ulicí a hlavním nádražím. Z patra povedou eskalátory, schodiště a výtahy na jednotlivá nástupiště. Vznikne rovněž nový vestibul pro čekající cestující.

„Část platformy se osadí zelení, a vznikne tak klidová zóna přímo v centru metropole,“ uvedla mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová. Historická stanice z poloviny 19. století si podle ní zachová svůj původní ráz a zároveň nabídne cestujícím větší komfort. Rekonstrukce čeká také celé kolejiště, veškeré technologie, trakční vedení a napájení. Část peněz na práce získá Správa železnic z evropských fondů.

Ještě dražší akcí bude rekonstrukce Smíchovského nádraží. První zakázka zahrnuje rekonstrukci stanice včetně opravy nástupišť, vytvoření jednoho nového a opravy podchodů. Vznikne také lávka přes železnici, která spojí Smíchov, Radlice a budovanou čtvrť Smíchov City mezi nádražím a prostranstvím Na Knížecí. Tendr Správa železnic vypsala v srpnu s předpokládanou hodnotou 5,2 miliardy korun. V plánu je také rekonstrukce nové odbavovací haly hlavního nádraží. Vítězný návrh ale vzbudil kritiku, protože počítá s odstraněním velké části haly.