Evropské automobilky se zhlédly ve způsobu prodeje aut, který používá Tesla. Vůz se objednává na internetu za pevnou cenu a dealeři už nemají takovou roli jako dřív. Jednou z prvních značek, která takzvaný agenturní prodej zavede v Česku, bude Mini. Majitel CarTec Group Karel Kadlec není stejně jako většina ostatních dealerů příznivcem této změny. „Ve finále na tom prodělají všichni. A protože to říkám nahlas, jsem v centrále BMW docela populární,“ ironicky si posteskne.

Karel Kadlec založil firmu před víc než dvaceti lety v Ostravě, odkud pochází, a začal prodávat auta prémiové značky BMW. Postupně vybudoval dealerství v Liberci, Praze, Olomouci a servisní bod v Brně a dnes je největším prodejcem bavorských vozů v Česku. V roce 2016 přidal značku Mini a současně také otevřel jediné dealerství nejluxusnější značky světa Rolls-Royce v Česku, kterému se zatím každý rok rekordně daří. Karel Kadlec by už letos mohl odejít do důchodu, na odpočinek se ale ještě nechystá. Rodinnou firmu by jednou mohla převzít jeho dcera Karin.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Z dealerů se stávají agenti. Jaká to má pravidla a proč si Karel Kadlec myslí, že na tom prodělá automobilka i prodejce?
  • Očekává, že prodeje klesnou, když od Nového roku platí dvoumilionové omezení na odpočet aut? Jak to vypadalo na konci roku s BMW i Rolls-Roycem?
  • A jak těžké bylo, že z vedení Rolls-Royce odešla bývalá manželka Eva?
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.