Soutěž Finanční produkt roku 2023, kterou vyhlašuje specializovaný portál Finparáda.cz, zná své letošní vítěze. Nejvíce bodů v rámci hodnocení získala Česká spořitelna, druhá byla Moneta Money Bank a třetí pojišťovna Allianz. Odborníci vybírali z více než 200 retailových produktů, které nabízejí finanční instituce v Česku – od bank přes pojišťovny a penzijní společnosti až po stavební spořitelny a spořitelní družstva.

Ceny jsou vyhlašovány od roku 2011 každoročně na konci ledna s tím, že hodnoceny jsou produkty, jež finanční domy poskytovaly v průběhu předchozího roku. Výsledky jsou pak založeny na výzkumu mnoha dat a informací z finančního trhu shromážděných analytickou společností Scott & Rose. Ta je také provozovatelem portálu Finparáda.cz. 

Celkem se hodnotí v šestnácti hlavních produktových kategoriích (bankovní účty, spoření, půjčky, pojištění, investice) a pro každou z nich jsou vyhlašováni tři vítězové. Zveřejňovány jsou také výsledky v jedenácti kategoriích, o nichž rozhoduje veřejnost.

 

Metodika výpočtu pořadí je pro každý žebříček pevně daná, po delší dobu neměnná a je zveřejněna na stránce každého žebříčku. V jednotlivých kategoriích se hodnotí na základě různých kritérií – například v případě bankovních účtů jde o náklady na jeho vedení, jaké technologické možnosti nabízí či jaká je nabídka produktů v rámci účtu. Jednotlivá kritéria přitom mohou mít jinou váhu. Vítězové soutěže tak nejsou vybráni anonymní masou porotců, dopisovatelů či účastníků ankety, ale automaticky vyplynou z celoročního sledování a vyhodnocování.

Jednotlivé body se pak udělují finančním domům podle počtu umístění v „top 3“ v rámci každé z hodnocených kategorií. Letošním absolutním vítězem, a tedy Produktovou společností roku, se stala Česká spořitelna (ČS), a to se ziskem celkem 20 bodů. „U České spořitelny dlouhodobě sledujeme zajímavý přerod na moderní a technologickou banku, která přitom stále může nabídnout největší pobočkovou síť. Velké banky mají výhodu, že jejich investice do nových technologií mohou být výrazně vyšší než u menších bank. ČS do rozvoje mobilní aplikace George, která nově nabízí digitální poradenství i s využitím umělé inteligence, musela nainvestovat velké prostředky,“ říká Michal Mošnička, ředitel Scott & Rose. 

Další změnou na trhu podle něj je, že velké banky vymazaly cenovou a poplatkovou výhodu nízkonákladových a bezpoplatkových finančních institucí. „Tyto faktory se pak odráží v parametrech produktů a v jejich hodnocení samotnými klienty,“ dodává Mošnička. Druhá v pořadí se ziskem 14 bodů byla Moneta Money Bank, třetí Allianz s 12 body.

Součástí soutěže je i speciální cena Finparáda roku 2023, jejímž cílem je poukázat na výjimečné výsledky, inovátorské postupy nebo zajímavé počiny na bankovním a finančním trhu. Cenu letos získala Partners banka za získání bankovní licence od ČNB

 

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist