Přijde Američan, Číňan a… potkají se v Evropě. Začátek přiblblého vtipu? Určitě, ale taky realita. Ve světě elektroaut teď proti sobě stojí dvě mocnosti. USA a Čína. A potkávají se v evropském ringu, protože značky na starém kontinentu tak trochu zaspaly dobu.

Ameriku ztělesňuje Tesla. Oproti tomu čínských automobilek je mnoho – zhruba 100 – a na evropský trh přicházejí postupně. A tak o mnoha z nich Evropané nikdy neslyšeli a musí se zorientovat v nabídce značek jako BYD, Xpeng, Lynk & Co, Zeekr, Aiways, Maxus, Ora… a také Nio.

Ta cílí na prémiový segment. Její představitelé odvážně tvrdí, že míří na klientelu, která si kupuje například Porsche Taycan, Mercedes-Benz EQS SUV či Audi Q8 e-tron. V nabídce tak má luxusní modely, ať už jde o elektrický kombík ET5 Touring, sedan ET7, nebo dvě vyšperkovaná SUV EL7 a menší EL6. Poslední zmíněné je nyní s přehledem nejprodávanější model Nio v Evropě.

A tak jsme ho během poměrně krátké zápůjčky postavili proti jeho pravděpodobně nejúhlavnějšímu rivalovi, Tesle Model Y. Ta je s přehledem nejprodávanějším modelem značky, v Evropě nejprodávanějším vozem za loňský rok a de facto nejúspěšnějším elektroautem na světě vůbec.

Zbývá vám ještě 90 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se