Mnohé úřady teď horečně programují nové weby a aplikace, které mají být už za pár měsíců povinnou alternativou k podávání formulářů na přepážkách. S přechodem do moderní podoby pomáhá institucím Digitální informační agentura (DIA), která na to aktuálně nabírá a školí IT experty. Času, aby se vše stihlo, nemusí být dost. Právo na digitální služby má mít veřejnost podle plánu od 1. února příštího roku. „U významného počtu úřadů pravděpodobně zelektronizují jen část svých služeb a pokračovat budou i po tomto datu,“ říká Petr Kuchař, zástupce ředitele DIA. I pak podle něj bude na čem pracovat.
Od 1. února příštího roku musí mít úřady povinně všechny své služby online. Co to přesně znamená?
Zatímco dnes v mnoha případech musíte dojít k přepážce, kde úředník udělá úkon a vy od něj přeberete výsledek, nově bude tato služba na webu daného úřadu. Tam budou k dispozici aplikace, kam se přihlásíte svou elektronickou identitou a podáte příslušnou žádost nebo rovnou stáhnete výsledný dokument s výpisem.
Co se dočtete dál
- Co přesně bude pro lidi digitalizace úřadů znamenat.
- Jakou roli v tom hraje Digitální informační agentura.
- Jak poznat odkaz na falešný web státního úřadu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist