Olympijské hry jsou vždy nejen sportovním, ale i ekonomickým megapodnikem. Dalo by se předpokládat, že mají pozitivní vliv na ochotu spotřebitelů ve větší míře utrácet, což může vést investory k větší ochotě uložit své finanční zdroje do akcií firem, na které dobrá spotřebitelská nálada dopadá. Případně do akcií firem, které patří mezi hlavní sponzory této top sportovní akce.

Funguje to tak ale ve skutečnosti? Jaká je realita a jak by se mohla projevit během letošního roku bohatého na velké sportovní události?

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč je ohlášení pořadatelství klíčový moment pro investory?
  • Co se obvykle děje s cenou akcií po oznámení pořadatelství letních her?
  • Jak mohou olympijské hry zvýšit hodnotu akcií firem vyrábějících sportovní vybavení?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.