Správě železnic se podařilo prosadit likvidaci původního kladenského nádraží z roku 1873. Ministerstvo kultury jej nakonec neprohlásí za památku – i kvůli tomu, že na něj byl už dřív vydaný demoliční výměr. Ten přitom Správa železnic a město získaly s tvrzeními, která se následně ukázala jako zavádějící nebo nepravdivá. Vyplývá to z dokumentu o nepřidělení statusu památky, který mají HN k dispozici.
„Rozhodnutí ministerstva kultury znamená, že Správa železnic pokračuje v přípravě projektu novostavby nádražní budovy v Kladně. O povolení záměru stavby budeme žádat zhruba na přelomu roku,“ odpověděla na dotaz HN mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.
Případ ale obklopují velké kontroverze.
Co se dočtete dál
- Jaké nepravdy Správa železnic šířila a jak se na ně přišlo.
- Co bude s nádražím dál.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.