Pohledem z auta, které jede z Brna směrem na Prahu, to vypadá jen jako monotónní kulisa. 196. kilometr: v protisměru kolona. 190. kilometr: kolona. 182. kilometr: kolona. Řidiče, kteří jezdí po dálnici D1 aspoň trochu často, to už nemůže překvapit.
Je ale čtvrtek – a přes Česko se právě přelévá vlna kamionů vracejících se na víkend domů na východ Evropy. I proto je dnes kolona ještě delší než obvykle. Dlouhý had stojících nebo jen pomalu popojíždějících aut sahá až na 170. kilometr – tedy 26 kilometrů od úzkého hrdla, které ji vytváří.
O užší hrdlo ale tolik nejde. Data ze systémů ŘSD ukazují, že česká dálniční síť je kamiony zatížená jako nikdy předtím. A proto taky teď často kolabuje. Někdy až nevídaným způsobem.
Co se dočtete dál
- Proč ke kolapsům dochází stále častěji.
- Jak dnes funguje kamionová doprava v Evropě.
- A kolik vlastně berou řidiči „tiráků“?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.