Pohledem z auta, které jede z Brna směrem na Prahu, to vypadá jen jako monotónní kulisa. 196. kilometr: v protisměru kolona. 190. kilometr: kolona. 182. kilometr: kolona. Řidiče, kteří jezdí po dálnici D1 aspoň trochu často, to už nemůže překvapit.

Je ale čtvrtek – a přes Česko se právě přelévá vlna kamionů vracejících se na víkend domů na východ Evropy. I proto je dnes kolona ještě delší než obvykle. Dlouhý had stojících nebo jen pomalu popojíždějících aut sahá až na 170. kilometr – tedy 26 kilometrů od úzkého hrdla, které ji vytváří.

O užší hrdlo ale tolik nejde. Data ze systémů ŘSD ukazují, že česká dálniční síť je kamiony zatížená jako nikdy předtím. A proto taky teď často kolabuje. Někdy až nevídaným způsobem.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč ke kolapsům dochází stále častěji.
  • Jak dnes funguje kamionová doprava v Evropě.
  • A kolik vlastně berou řidiči „tiráků“?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se