Restauracím se v Japonsku daří. Hostů po předchozí pandemii, která notně otřásla trhem gastronomických služeb, přibývá. Podnikatelé svádějící mezi sebou tvrdý konkurenční boj se snaží rozšiřovat nabídku a poskytovat vrcholné gastronomické zážitky. Narážejí ale na problém – lidí ochotných pracovat v tomto oboru je málo a jejich práce je navíc drahá.

Majitelé restaurací v Japonsku jsou podle průzkumu, který během letošního dubna až června provedl mediální dům Nikkei, schopni obsadit maximálně 60 procent volných míst na plný úvazek. Skoro třetina jich sdělila, že byla nucena omezit provozní dobu. Pomoci restauratérům ze svízelné situace by měli malí „chytří“ roboti v kombinaci s lidskou rukou.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Co všechno zvládnou v kuchyni roboti vyrobit.
  • Jaké firmy roboty vyrábějí.
  • Kam nejčastěji expandují japonské restaurace.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.