Největší tuzemský obchodní řetězec Lidl se prezentuje jako firma se zodpovědným přístupem k životnímu prostředí. A v rámci celé skupiny zastřešené německou společností Schwarz Gruppe, do níž patří i Kaufland, se podle svých vyjádření snaží o minimalizaci emisí CO2. Ty prý například mezi lety 2018 a 2019 snížila o plných 8,62 procenta. A chlubila se tím i ve veřejných vyjádřeních.

Jenže podle neziskové ekologické organizace z Brna s názvem Dobře zapsaný spolek se řetězec chová licoměrně – jako ekologicky uvědomělý se jen tváří, aby se zalíbil zákazníkům. A ve skutečnosti dělá opak. Takové chování se označuje jako greenwashing – tvrdím, že se chovám ekologicky, i když to nemusí být pravda.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Z jakých důvodů soud žalobu zamítl.
  • Jak se vyjádřil o podstatě sporu.
  • Jak mohou podobné spory ovlivnit nově zavedené hromadné žaloby.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se