Největší tuzemský obchodní řetězec Lidl se prezentuje jako firma se zodpovědným přístupem k životnímu prostředí. A v rámci celé skupiny zastřešené německou společností Schwarz Gruppe, do níž patří i Kaufland, se podle svých vyjádření snaží o minimalizaci emisí CO2. Ty prý například mezi lety 2018 a 2019 snížila o plných 8,62 procenta. A chlubila se tím i ve veřejných vyjádřeních.
Jenže podle neziskové ekologické organizace z Brna s názvem Dobře zapsaný spolek se řetězec chová licoměrně – jako ekologicky uvědomělý se jen tváří, aby se zalíbil zákazníkům. A ve skutečnosti dělá opak. Takové chování se označuje jako greenwashing – tvrdím, že se chovám ekologicky, i když to nemusí být pravda.
Co se dočtete dál
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.