Pro manažery zavedených evropských a amerických automobilek je to smutný pohled. Statistiky prodejů aut jejich značek v Číně padají dolů, vládu nad trhem místo nich přebírají domácí výrobci a neubírají na tempu. Evropské značky jsou přitom z Číny zvyklé na tučné zisky, které živí koncerny. To se ale mění. Zdá se, že čínský zákazník s globálními značkami pomalu končí.
Západní automobilky dlouho kalkulovaly s tím, že Číňané si kupují jejich vozy proto, aby ukázali, že si je mohou dovolit. Tamní autosalony Volkswagenu (VW), Mercedesu, BMW, Toyoty nebo Fordu se ale vyprazdňují, naopak se radují prodejci vozů BYD, Geely, Chery nebo značek ze státního koncernu SAIC.
Co se dočtete dál
- Jak padá zájem o auta německých nebo amerických výrobců.
- Co s tím manažeři hodlají dělat a jak reagují.
- Proč Čína tak dominuje.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.