Josefa Matějku začaly počítače zajímat už na střední škole, když od rodičů dostal osmibitový stroj slovenské výroby Didaktik. Svůj koníček pak na vysoké přetavil v byznys vlastně náhodou: štvalo ho, že žádný prodejce nemá ucelenou nabídku, která by uspokojila počítačové nadšence, jako byl on sám.

V roce 1998 tak Matějka rozjel vlastní obchod ještě pod značkou Czech Computer. Výdejnu měl ve sklepě paneláku ve Zbraslavi a jeho marketing se skládal z plakátů na chodbách ČVUT a inzerátů v odborných časopisech. Obchodu, později přejmenovanému na CZC.cz, se díky tomu podařilo z nadšenců do IT a hráčů počítačových her vybudovat oddanou skupinu zákazníků. V prodeji spotřební elektroniky si CZC vybudovalo silnou pozici dvojky za neohroženou Alzou.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Co Josef Matějka říká osudu e-shopu CZC.cz, který v roce 1998 založil a 2017 prodal.
  • Jak vidí tři roky starý prodej CZC.cz v rámci Mall Group do rukou polské skupiny.
  • Co dnes dělá, do čeho investuje.
  • Jakou vidí dynamiku na českém e-commerce trhu.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.