Josefa Matějku začaly počítače zajímat už na střední škole, když od rodičů dostal osmibitový stroj slovenské výroby Didaktik. Svůj koníček pak na vysoké přetavil v byznys vlastně náhodou: štvalo ho, že žádný prodejce nemá ucelenou nabídku, která by uspokojila počítačové nadšence, jako byl on sám.
V roce 1998 tak Matějka rozjel vlastní obchod ještě pod značkou Czech Computer. Výdejnu měl ve sklepě paneláku ve Zbraslavi a jeho marketing se skládal z plakátů na chodbách ČVUT a inzerátů v odborných časopisech. Obchodu, později přejmenovanému na CZC.cz, se díky tomu podařilo z nadšenců do IT a hráčů počítačových her vybudovat oddanou skupinu zákazníků. V prodeji spotřební elektroniky si CZC vybudovalo silnou pozici dvojky za neohroženou Alzou.
Co se dočtete dál
- Co Josef Matějka říká osudu e-shopu CZC.cz, který v roce 1998 založil a 2017 prodal.
- Jak vidí tři roky starý prodej CZC.cz v rámci Mall Group do rukou polské skupiny.
- Co dnes dělá, do čeho investuje.
- Jakou vidí dynamiku na českém e-commerce trhu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.