Mladoboleslavská Škoda Auto letos šlape, daří se jí výrazně lépe než jejímu mateřskému koncernu Volkswagen (VW). Manažerům v ústředí ve Wolfsburgu se přitom ne vždy líbilo, když menší česká automobilka zastiňovala její hlavní značku. Celková provozní marže velkoobjemových značek skupiny, kam patří výrobci jako Škoda, VW, Seat, Cupra a VW užitkové vozy, byla v prvním letošním půlroce pět procent. Česká firma ji táhla nahoru svými 8,4 procenta, navíc o dva procentní body překonala i průměrnou marži skupiny značek Audi, Bentley, Lamborghini a Ducati.
Jaroslava Povšíka, předsedu odborů ve Škodě Auto a člena dozorčí rady automobilky, výsledky pochopitelně těší. „V koncernu jsme zařazeni mezi šampiony ve všech směrech, ať už jde o flexibilitu, operativu, produktivitu, nákladové optimum či samozřejmě skvělou stabilní marži s růstovým potenciálem. A to vše se daří i přes všechny překážky, jako je ztráta lokalit a trhu v Rusku, který jsme převzali od Volkswagenu, stahování se z Číny, otevírání trhu jihovýchodní Asie a regionu Maghrebu a převzetí náročného obrovského trhu, jako je Indie,“ tvrdí v rozhovoru pro HN Povšík. „Někdy je to ale nad naše síly,“ dodává.
Co se dočtete dál
- Jak je to s propouštěním ve Volkswagenu.
- Jak koncern zareaguje na to, že se Škodě daří a VW tolik ne.
- Jaké budou další kroky VW.
- Jak je to s výrobou Enyaqu.
- Jak se tváří na dominanci Tesly na českém trhu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.