Mladoboleslavská Škoda Auto letos šlape, daří se jí výrazně lépe než jejímu mateřskému koncernu Volkswagen (VW). Manažerům v ústředí ve Wolfsburgu se přitom ne vždy líbilo, když menší česká automobilka zastiňovala její hlavní značku. Celková provozní marže velkoobjemových značek skupiny, kam patří výrobci jako Škoda, VW, Seat, Cupra a VW užitkové vozy, byla v prvním letošním půlroce pět procent. Česká firma ji táhla nahoru svými 8,4 procenta, navíc o dva procentní body překonala i průměrnou marži skupiny značek Audi, Bentley, Lamborghini a Ducati.

Jaroslava Povšíka, předsedu odborů ve Škodě Auto a člena dozorčí rady automobilky, výsledky pochopitelně těší. „V koncernu jsme zařazeni mezi šampiony ve všech směrech, ať už jde o flexibilitu, operativu, produktivitu, nákladové optimum či samozřejmě skvělou stabilní marži s růstovým potenciálem. A to vše se daří i přes všechny překážky, jako je ztráta lokalit a trhu v Rusku, který jsme převzali od Volkswagenu, stahování se z Číny, otevírání trhu jihovýchodní Asie a regionu Maghrebu a převzetí náročného obrovského trhu, jako je Indie,“ tvrdí v rozhovoru pro HN Povšík. „Někdy je to ale nad naše síly,“ dodává.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak je to s propouštěním ve Volkswagenu.
  • Jak koncern zareaguje na to, že se Škodě daří a VW tolik ne.
  • Jaké budou další kroky VW.
  • Jak je to s výrobou Enyaqu.
  • Jak se tváří na dominanci Tesly na českém trhu.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.