Alfa Romeo Junior Elettrica
Prvním elektromobilem Alfy Romeo je malé SUV vyráběné v Polsku. Kvůli tomu muselo krátce po premiéře dokonce na přání italské vlády změnit jméno z Milano na Junior. Základem je stejná technika jako u Jeepu Avenger nebo Peugeotu 2008, oproti nim se ale nabízí i ve sportovní verzi Veloce s výkonem 207 kW a zrychlením na 100 km/h za 5,9 vteřiny. Slabší základ se cenou těsně vejde pod jeden milion korun.
Cena od: 979 000 Kč
Výkon: 115 nebo 207 kW
Baterie: 51 kWh
Dojezd: až 410 nebo 334 km
Nabíjecí výkon (DC): 100 kW
BYD Seagull
Největší čínský výrobce elektromobilů BYD sice v Česku oficiální zastoupení nemá, díky různým dovozcům ale jeho nejnovější elektromobily přesto koupíte. Městský hatchback Seagull dováží společnost Cario a jde o jedno z nejlevnějších elektroaut na trhu. Stojí 659 tisíc korun, přičemž na jedno nabití ujede asi 340 km. Navíc má také funkci V2L, z baterie tak dokáže napájet i běžné elektrospotřebiče.
Cena od: 659 000 Kč
Výkon: 55 kW
Baterie: 38,8 kWh
Dojezd: až 340 km
Nabíjecí výkon (DC): 40 kW
Audi Q6 e‑tron
Rozpačitý elektrický start se Audi v posledních měsících snaží dohnat hned dvěma modely na platformě PPE, která se pyšní 800V architekturou. To znamená především rychlé nabíjení. Nejprve ji dostane SUV Q6 e‑tron, které velikostí zapadá mezi menší Q4 a větší Q8. To díky nové architektuře třeba zvládne načerpat energii na 255 km za deset minut. Také ale stojí skoro dva miliony a nabízí se s pohonem zadních nebo všech kol.
Cena od: 1 990 900 Kč
Výkon: 285 nebo 360 kW
Baterie: 94,9 kWh
Dojezd: až 625 nebo 598 km
Nabíjecí výkon (DC): 270 kW
Audi A6 e‑tron
Protože elektrická Audi ponesou vždy sudá a spalovací lichá čísla, stala se nová generace populární manažerské řady A6 plně elektrickou. Dříve tradiční sedan nahradil liftback, kombi ale v nabídce nechybí. Obě karoserie se přitom pyšní špičkovou aerodynamikou. A6 e‑tron má stejnou platformu PPE jako Q6 e‑tron a zatím také jen jedinou velikost baterky. Na český trh se novinka s pohonem zadních nebo všech kol dostane během podzimu.
Cena od: nestanovena
Výkon: 270 nebo 370 kW
Baterie: 94,9 kWh
Dojezd: až 756 nebo 675 km
Nabíjecí výkon (DC): 270 kW
Citroën ë‑C3
V případě nových levných elektromobilů nemůžeme vynechat Citroën ë‑C3, který bude vyjíždět ze slovenského závodu Stellantis v Trnavě. V základu vychází z indické či brazilské C3, nicméně pro Evropu se auto dočkalo mnoha naprosto zásadních vylepšení. Na délku má jen lehce přes čtyři metry, kufr přitom pojme 310 litrů zavazadel. Francouzi za pětidveřový model chtějí 630 tisíc, to je ještě méně než u BYD.
Cena od: 630 000 Kč
Výkon: 83 kW
Baterie: 44 kWh
Dojezd: až 326 km
Nabíjecí výkon (DC): 100 kW
Ford Capri
Kdysi se v malém kupé proháněli Bodie a Doyle, pro nové tisíciletí ale udělal Ford z modelu Capri křížence SUV a kupé vycházejícího z Exploreru. Je to druhý elektrický model Fordu postavený na platformě MEB koncernu Volkswagen, kromě vzhledu evokujícího někdejší sportovní kupé se tak technicky od Exploreru neodlišuje. Začátkem příštího roku přijede i dostupnější verze s menší, 52kWh baterií.
Cena od: 1 229 900 Kč
Výkon: 210 nebo 250 kW
Baterie: 77 nebo 79 kWh
Dojezd: až 627 nebo 592 km
Nabíjecí výkon (DC): 135 nebo 185 kW
Kia EV3
Ačkoliv stojí na platformě E‑GMP jako větší modely EV6 a EV9, má kompaktní Kia EV3 „jen“ 400V architekturu, což znamená pomalejší nabíjení. Například funkce V2L ale autu zůstala, takže z nashromážděné energie v baterii můžete klidně napájet třeba gril. Korejci také vsadili na atraktivní cenovku, protože základní model se dokáže těsně vměstnat pod 900 tisíc korun. Levnější elektromobil Kia nemá.
Cena od: 899 980 Kč
Výkon: 150 kW
Baterie: 58,3 nebo 81,4 kWh
Dojezd: až 436 nebo 605 km
Nabíjecí výkon (DC): 102 nebo 128 kW
Mercedes‑Benz třídy G s technologií EQ
Dost možná nejextrémnější elektromobil na trhu nemůže vycházet z jiného auta než Mercedesu třídy G. V každém kole má jeden elektromotor, dokáže se tak stiskem jediného tlačítka otočit kolem své osy. V terénu je ještě schopnější než sourozenci se spalovacími motory, na rozdíl od nich ale za něj nezapřáhnete přívěs. Aby obří krabice i něco ujela, má v útrobách baterku s kapacitou 116 kWh. Připravte si na něj částku přes 3,6 milionu korun.
Cena od: 3 626 370 Kč
Výkon: 432 kW
Baterie: 116 kWh
Dojezd: až 468 km
Nabíjecí výkon (DC): 200 kW
Mini Cooper E
Mini v krátkém sledu za sebou obnovilo celou svou nabídku, která jezdí na elektřinu. SUV Aceman a Countryman doplňuje i klasický Cooper, který se jako elektromobil dělá jen se třemi dveřmi. Zatím přijíždí z Číny, vzniká totiž ve společném podniku s místní značkou Great Wall, brzy se ale začne vyrábět i v Oxfordu. Na rozdíl od spalovacího sourozence jde o kompletně nové auto, včetně platformy.
Cena od: 795 600 Kč
Výkon: 135 nebo 160 kW
Baterie: 36,6 nebo 49,2 kWh
Dojezd: až 305 nebo 402 km
Nabíjecí výkon (DC): 75 nebo 95 kW
Peugeot e‑3008
Na jedné platformě může stát mild‑hybrid, plug‑in hybrid i elektromobil. Peugeot 3008 se tím zařadil do úzkého kruhu vozidel, u elektrické verze navíc Francouzi slibují parádní techniku. Především verze s dojezdem 680 kilometrů na jedno nabití si ukradla řadu titulků, přijede ale až později. Zatím je v nabídce jen menší baterka s dojezdem 524 kilometrů. Na elektřinu pak bude jezdit i příbuzné rodinné SUV 5008.
Cena od: 1 089 000 Kč
Výkon: 157 kW
Baterie: 73 kWh
Dojezd: až 524 km
Nabíjecí výkon (DC): 160 kW
Renault 5
V Česku se objeví až na přelomu letošního a příštího roku, už teď je ale jasné, že zájem bude budit obrovský. Renault se rozhodl vzkřísit R5, která je sice pod karoserií veskrze moderní, navenek ale sází na perfektní retrodesign. Ten bude jednou z největších zbraní pětidveřového hatchbacku, který bude útočit také cenou. Základní model by se měl dostat v přepočtu pod 625 tisíc korun. Některé verze nabídnou i oboustranné dobíjení.
Cena od: nestanoveno
Výkon: 70, 90 nebo 110 kW
Baterie: 40 nebo 52 kWh
Dojezd: až 300 nebo 400 km
Nabíjecí výkon (DC): 80 nebo 100 kW
Volkswagen ID.7 Tourer
Elektromobil pro náročného českého chalupáře? Volkswagen má řešení, k liftbacku ID.7 totiž uvádí na trh i kombi Tourer. Boduje samozřejmě především zavazadlovým prostorem, který má 605 litrů. Vedle zadokolky se nabízí také s pohonem všech kol, respektive ve sportovní verzi GTX. Oproti výchozí karoserii sice ujede kombi trochu méně, kromě kufru má ale i více místa vzadu nad hlavou.
Cena od: 1 349 900 Kč
Výkon: 210 nebo 250 kW
Baterie: 77 nebo 86 kWh
Dojezd: až 602 nebo 680 km
Nabíjecí výkon (DC): 102 nebo 128 kW, 175 nebo 200 kW
Článek byl publikován ve speciální příloze HN Elektromobilita.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist