Otevřít lahev vína s korkovým špuntem je obřad. A my lidé obřady chceme a svým způsobem vlastně milujeme. Takže až si příště budete otevírat lahev s vínem – a to jakkoli uzavřenou –, dá se s přáteli rozehrát krásná debata o tom, jestli je pro víno a případně pro jaké vhodnější korkový špunt, nebo stále oblíbenější šroubovací uzávěr. Tady je pár argumentů pro takovou diskusi, která – jak lze očekávat – nemá jasného vítěze. I když nedávná cesta za německými vinaři mi naznačila, kam se vývoj ubírá a že téma se zajímavě vyvíjí.

V zásadě platí, že zákazníci, tedy spotřebitelé, korek chtějí, zvláště u dražších vín, protože minimálně vypadá lépe. Důležitým argumentem je také široce sdílené tvrzení, že korek umožňuje archivnímu vínu pracovat, zatímco víno za šroubovacím uzávěrem se už prostě nezmění.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Čemu dává přednost mladá generace vinařů?
  • Proč není korek jako korek?
  • Čím výrobci korkových špuntů oslovují mladou generaci?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.