Největší banka co do počtu klientů v zemi Česká spořitelna přichází s novinkou v oblasti ochrany svých zákazníků a jejich vkladů. Preventivní opatření spočívá v tom, že když klientovi zavolá bankéř České spořitelny, objeví se na chytrém zařízení kromě telefonního čísla i upozornění (tzv. push notifikace) z aplikace mobilního bankovnictví. To je důkazem, že danému člověku volá skutečně zaměstnanec finančního domu, nikoliv podvodník snažící se dotyčného okrást.
Tuzemské banky mají s tímto druhem kriminality velké problémy posledních několik let, kdy jejich klienti přišli o nižší jednotky miliard korun. Kromě přirozené snahy chránit peníze zákazníků je do rozsáhlejších preventivních opatření tlačí i nově vznikající evropská pravidla. Pokud by byla schválena v současné podobě, musely by banky v určitých případech vracet okradeným lidem jejich finance zpět.
Co se dočtete dál
- Jak přesně hodlá Česká spořitelna své klienty ochránit.
- Jak často falešní bankéři útočí a jaká je průměrná částka, kterou lidem odcizí.
- Jak své klienty chrání ostatní banky.
- Proč bankám hrozí, že v některých případech budou okradeným klientům jejich peníze muset vracet.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.