Největší banka co do počtu klientů v zemi Česká spořitelna přichází s novinkou v oblasti ochrany svých zákazníků a jejich vkladů. Preventivní opatření spočívá v tom, že když klientovi zavolá bankéř České spořitelny, objeví se na chytrém zařízení kromě telefonního čísla i upozornění (tzv. push notifikace) z aplikace mobilního bankovnictví. To je důkazem, že danému člověku volá skutečně zaměstnanec finančního domu, nikoliv podvodník snažící se dotyčného okrást.

Tuzemské banky mají s tímto druhem kriminality velké problémy posledních několik let, kdy jejich klienti přišli o nižší jednotky miliard korun. Kromě přirozené snahy chránit peníze zákazníků je do rozsáhlejších preventivních opatření tlačí i nově vznikající evropská pravidla. Pokud by byla schválena v současné podobě, musely by banky v určitých případech vracet okradeným lidem jejich finance zpět.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak přesně hodlá Česká spořitelna své klienty ochránit.
  • Jak často falešní bankéři útočí a jaká je průměrná částka, kterou lidem odcizí.
  • Jak své klienty chrání ostatní banky.
  • Proč bankám hrozí, že v některých případech budou okradeným klientům jejich peníze muset vracet.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.