S příchodem prázdninových měsíců čelí klienti bank rostoucímu nebezpečí internetové kriminality. Podvodníci využívají toho, že lidé jsou myšlenkami již na dovolených a jejich ostražitost polevuje. Jak potvrzují zástupci bankovních domů, zločinci během léta podnikají na jejich zákazníky téměř „kobercové nálety“. Různými manipulativními technikami, nejčastěji pomocí falešných e-mailů, SMS zpráv či volání, se z lidí snaží vylákat přístupové údaje k jejich internetovému či mobilnímu bankovnictví a okrást je. Ročně takto přijdou vyšší desítky tisíc poškozených o více než miliardu korun

Lidé ale předáním dat neriskují pouze ztrátu svých úspor, stále četnější je i zcizení bankovní identity. „Díky ní pak si pak zločinci mohou na klientovo jméno půjčit peníze nebo nahlížet do jeho citlivých dokumentů v Portálu občana,“ potvrzuje Jitka Haubová, členka představenstva a provozní ředitelka v Komerční bance. Klient, jehož identitu útočníci zneužijí, může posloužit i jako „bílý kůň“ při legalizaci výnosů z trestné činnosti.

Podle Haubové navíc počet těchto a dalších útoků do budoucna poroste. Důvodem je nejen stále se zvyšující digitalizace státní i veřejné sféry, ale i rozmach umělé inteligence, která útočníkům také pomáhá.

Zbývá vám ještě 60 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak dokážou útočníci bankovní identity klientů ukrást.
  • Co vše si na jejich základě dokážou zřídit a do jakých citlivých dokumentů nahlížet.
  • Jak se banky snaží krádežím bankovních identit zabraňovat.
  • Proč se banky obávají přicházející regulace ze strany Evropské unie.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se