Krátce po pandemii se zdálo, že se na pracovním trhu udála revoluce. Novým normálem se stávala převaha práce z domova a minimum scházení se v kancelářích. Letošek ale ukázal, že budoucnost je opačná. Velké technologické firmy, hlavní tváře práce na dálku, začaly ve velkém nahánět své lidi zpět do kanceláří a home office zcela ruší. Šéfové velkých světových společností předvídají, že do tří let může nastat naprostý konec práce z domova. Jak se tento efekt projevil v českých firmách?
Začalo to minulý rok Teslou Elona Muska či poskytovatelem videokonferencí Zoom. Přidaly se Meta, provozovatel sociálních sítí Facebook a Instagram, nebo také Google, který docházení do kanceláře přidal mezi faktory, podle nichž hodnotí zaměstnance. Dominovým efektem osekávají práci na dálku postupně další korporace.
Co se dočtete dál
- Jak výrazně české firmy omezují home office.
- Jak negativně práce na dálku ovlivňuje firmy.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.