Na chod pražského letiště nyní jeho šéf Jiří Pos dočasně dohlíží z budovy, kde dříve sídlilo vedení Českých aerolinií. Sám to tu dobře zná, u ČSA strávil dvacet let profesního života. Zatímco formální konec ČSA a splynutí s mateřskými Smartwings mu z osobního hlediska zrovna radost nedělá, výkonnost pražského letiště v letní sezoně ano.
Letiště Praha odbavilo během této letní sezony 10,9 milionu cestujících, to je meziročně o 14,5 procenta více. Pos počítá s tím, že v příštím roce konečně překročí předcovidová čísla. Vedení společnosti převzal v době, kdy ji musel vyhrabat z půlmiliardové ztráty z roku 2020. „Že jsou očekávání na příští rok správná, naznačuje i nynější zimní sezona, létá se opravdu dost. Úspěšné léto spolu se zářím a říjnem nás opravňují k tomu říct, že očekáváme zisk EBITDA přes čtyři miliardy korun, čistý zisk pravděpodobně přesáhne dvě miliardy. To jsou potěšitelná čísla,“ říká Pos na úvod rozhovoru pro HN.
Co se dočtete dál
- Jaké plány má letiště v dálkových linkách.
- Jaké jsou náklady na dálkovou linku.
- S jakou aerolinkou jedná letiště o bázované kapacitě.
- Jak letiště reaguje na Ryanair.
- Jak se zmodernizuje letiště.
- Co trápí letecký průmysl.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.