Povedený projev se pozná podle toho, že se o něm vzrušeně debatuje. A že z něj zbyde přinejmenším jedna věta, kterou si veřejnost pamatuje aspoň pár měsíců. Vánoční projev Petra Fialy dle těchto kritérií povedený byl.
Největší vášně vzbudila pasáž, v níž premiér varoval před „prodavači strachu“. Ti podle něj „schválně šíří blbou náladu, aby v lidech vzbudili závist, nenávist a pochyby“. Není divu, že tím předseda vlády rozvířil emoce. Je to totiž věta, která má v sobě zakódován jeden z klíčů k výsledku voleb.
Otázky jsou ale dvě. Kdo šíří blbou náladu a prodává strach? A má Fialovo varování před tímhle fenoménem šanci dostat více lidí na jeho stranu?
Co se dočtete dál
- Lze skutečně považovat opozici za „šiřitele blbé nálady“?
- Jaký je rozdíl mezi prodáváním strachu a vyjadřováním legitimních obav.
- V čem je hlavní problém Fialova výroku.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.