Povedený projev se pozná podle toho, že se o něm vzrušeně debatuje. A že z něj zbyde přinejmenším jedna věta, kterou si veřejnost pamatuje aspoň pár měsíců. Vánoční projev Petra Fialy dle těchto kritérií povedený byl.

Největší vášně vzbudila pasáž, v níž premiér varoval před „prodavači strachu“. Ti podle něj „schválně šíří blbou náladu, aby v lidech vzbudili závist, nenávist a pochyby“. Není divu, že tím předseda vlády rozvířil emoce. Je to totiž věta, která má v sobě zakódován jeden z klíčů k výsledku voleb.

Otázky jsou ale dvě. Kdo šíří blbou náladu a prodává strach? A má Fialovo varování před tímhle fenoménem šanci dostat více lidí na jeho stranu?

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Lze skutečně považovat opozici za „šiřitele blbé nálady“?
  • Jaký je rozdíl mezi prodáváním strachu a vyjadřováním legitimních obav.
  • V čem je hlavní problém Fialova výroku.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.