Pozor, blesková nabídka. Pokud si toto tričko koupíte do dnešních 20 hodin, bude vás stát čtyři eura, potom už ale bude za osm. Jestliže nabídku propásnete, nevadí, další den na vás budou čekat stovky dalších, podobně výhodných. Původně čínské tržiště Shein, které se stále více zaměřuje na evropské zákazníky, totiž každý den přidává až 10 tisíc nových kusů nejen oblečení, ale i módních doplňků či kosmetiky. A podobnými akcemi se snaží přilákat zákazníky.
Sázka na ultrarychlou módu za velmi nízké ceny s využitím levné pracovní síly pomohla Sheinu stát se během několika let jednou z nejznámějších značek v oboru. S nárůstem konkurentů jako Temu nebo Trendyol se ale Shein začíná bát o svou pozici. Nyní proto chce vstoupit na londýnskou burzu, aby si došel pro peníze investorů. To mu ale komplikuje jeho způsob fungování, díky němuž se loni vypracoval k odhadovaným tržbám až 50 miliard dolarů.
Co se dočtete dál
- Jak se Shein podařilo v posledních letech vyrůst.
- Jak proběhly pokusy firmy vstoupit na akciovou burzu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.