V čínském autoprůmyslu, který se léta spoléhal na úzkou spolupráci se zahraničními partnery, nastávají velké změny. Tamní automobilky podporované vládou postupně získávají silnější pozici na největším automobilovém trhu světa na úkor evropských a japonských rivalů. Těm se bude dýchat ještě hůř. Vláda v Pekingu rozhodla, že podpoří vytváření finančně silných a efektivněji podnikajících „národních šampionů“, a to fúzemi. Lze to chápat i jako reakci na zvyšující se „celní ploty“, které před čínským exportem stavějí Spojené státy i Evropská unie.
Co se dočtete dál
- Jaké dvě státní automobilky se mají spojit?
- Jak se mění nákupní preference Číňanů?
- Kolik aut Čína vyrobí a kolik exportuje?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.