V případě Tesly vždy platilo přikázání nesoupeřit s ostatními automobilkami v tradičních reklamách či sponzoringu. Dlouho ani nebylo proč vyhazovat peníze za propagaci výrobku, který řadu let fakticky neměl alternativu. Výrobní kapacita továren Tesly roky nestačila poptávce a o publicitu se postaral jak technický náskok na konkurenci, tak různé kousky šéfa automobilky Elona Muska na zemi i ve vesmíru.
Jenže časy se mění. Technický náskok se dnes týká jen některých oblastí a nadšení původních fanoušků Tesly motivovaných často obavou o životní prostředí Musk zchladil tím, že velkými penězi i osobním nasazením podporuje politika, kterému jsou tyto otázky zcela ukradené a naopak ze všech sil „roztleskává“ fosilní průmysl. Což je o to mrzutější, že z prvních vln majitelů tesel okouzlených tichým a čistým provozem, akcelerací i softwarovou výbavou vozů se rekrutovali oddaní akcionáři věrní firmě i v dobách propadů.
Nyní je Tesla pod nebývalým tlakem a Musk tak zareagoval nečekanou „kampaní“.
Co se dočtete dál
- Jaký vliv může mít Trump na prodeje Tesly?
- Kvůli čemu může doporučení prezidenta působit nedůvěryhodně a až komicky?
- Čím by Musk typickému Američanovi s červenou kšiltovkou MAGA udělal radost?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.