Ta námitka padne při každé debatě se zapáleným zastáncem aut se spalovacím motorem, který má obavu z přechodu na elektromobil: „Ale já nechci čekat věky u nabíječky! U benzinky natankuju za pár minut a můžu jet další stovky kilometrů.“ Po generace zažité zvyky část řidičů prostě nedokáže odhodit a požaduje od plně elektrických aut stejné vlastnosti, jaké mají vozy s velkými nádržemi na uhlovodíková paliva.
Roky to vypadalo, že jsou takové nároky nesplnitelné. Pokusy s výměnou baterií systémem kus za kus ve většině zemí ztroskotaly na vysokých nákladech na infrastrukturu a nezájmu zavedených výrobců. Nápad sice sem tam někdo opráší, ale cesta k tržnímu úspěchu nevypadá zrovna schůdně.
Výkon nabíječek sice postupně rostl, ale i když dnes do baterie posílají stovky kilowattů, je to stále pomalejší než tankování. Ke srovnání kroku je potřeba skok ještě o jeden řád výš.
A ten se právě stal realitou.
Co se dočtete dál
- Jaká technika se skrývá za šifrou „super e-platform“.
- Z čeho pramení síla BYD, automobilky, jejíž produkty byly Evropanům ještě před 15 lety spíš pro smích?
- Jak hluboké kořeny právě zapouští v Evropě?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.