Německý Volkswagen prakticky postavil Čínu na čtyři kola. Desetiletí koncern na tamním trhu vévodil žebříčkům prodejů, před dvěma lety však o svůj post přišel. Automobilka se teď snaží vydobýt si své postavení zpět, k čemuž jí pomáhá změna strategie. Asijská země přitom už dávno není odkladištěm staré techniky z Evropy, naopak Němci teď mnohem více naslouchají požadavkům čínských zákazníků.

„Když to srovnáme s nedávnými čínskými autosalony, je tady v Šanghaji na stánku skutečně narváno,“ pochvalují si lidé od VW neutuchající zájem o trojici nových konceptů. Kolem každého vozu pobíhají desítky novinářů a influencerů se dvěma i třemi telefony. Natáčí, fotí se. Livestreamy z premiéry na šanghajském autosalonu sledují miliony lidí. Největší automobilový veletrh světa začal 23. dubna a potrvá do 2. května.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak si Volkswagen vede v Číně.
  • Které modely přichystal pro tamní trh.
  • Jak mění přístup k čínským zákazníkům.
  • Co představila značka Audi.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.