Německý Volkswagen prakticky postavil Čínu na čtyři kola. Desetiletí koncern na tamním trhu vévodil žebříčkům prodejů, před dvěma lety však o svůj post přišel. Automobilka se teď snaží vydobýt si své postavení zpět, k čemuž jí pomáhá změna strategie. Asijská země přitom už dávno není odkladištěm staré techniky z Evropy, naopak Němci teď mnohem více naslouchají požadavkům čínských zákazníků.
„Když to srovnáme s nedávnými čínskými autosalony, je tady v Šanghaji na stánku skutečně narváno,“ pochvalují si lidé od VW neutuchající zájem o trojici nových konceptů. Kolem každého vozu pobíhají desítky novinářů a influencerů se dvěma i třemi telefony. Natáčí, fotí se. Livestreamy z premiéry na šanghajském autosalonu sledují miliony lidí. Největší automobilový veletrh světa začal 23. dubna a potrvá do 2. května.
Co se dočtete dál
- Jak si Volkswagen vede v Číně.
- Které modely přichystal pro tamní trh.
- Jak mění přístup k čínským zákazníkům.
- Co představila značka Audi.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.