Jedna z posledních velkých rozvojových zón v širším centru Prahy se může proměnit v novou městskou čtvrť až pro 20 tisíc lidí. Pražští zastupitelé minulý týden schválili největší změnu územního plánu v historii hlavního města, týkající se území nákladového nádraží Žižkov. Jedná se o přelomový okamžik, na který léta čekali vlastníci pozemků v této lokalitě. Pětice investorů výměnou za to přispěje Praze a třetí městské části na občanskou vybavenost.

Rozsáhlý areál bývalého nákladového nádraží Žižkov zůstává léta téměř nevyužívaný. Kdysi za jeho plotem probíhaly bleší trhy, příležitostně v něm pořádaly akce různé spolky, včetně AutoMatu, jenž prosazuje cyklodopravu. Území vymezené ulicemi Jana Želivského, Malešická, U Nákladového nádraží a Českobrodská má v budoucnu sloužit především k bydlení. 

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Kolik přispějí developeři na veřejnou vybavenost.
  • Jaké projekty se v lokalitě připravují.
  • Jak dlouho se bude na bývalém nákladovém nádraží stavět.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.