Jedna z posledních velkých rozvojových zón v širším centru Prahy se může proměnit v novou městskou čtvrť až pro 20 tisíc lidí. Pražští zastupitelé minulý týden schválili největší změnu územního plánu v historii hlavního města, týkající se území nákladového nádraží Žižkov. Jedná se o přelomový okamžik, na který léta čekali vlastníci pozemků v této lokalitě. Pětice investorů výměnou za to přispěje Praze a třetí městské části na občanskou vybavenost.
Rozsáhlý areál bývalého nákladového nádraží Žižkov zůstává léta téměř nevyužívaný. Kdysi za jeho plotem probíhaly bleší trhy, příležitostně v něm pořádaly akce různé spolky, včetně AutoMatu, jenž prosazuje cyklodopravu. Území vymezené ulicemi Jana Želivského, Malešická, U Nákladového nádraží a Českobrodská má v budoucnu sloužit především k bydlení.
Co se dočtete dál
- Kolik přispějí developeři na veřejnou vybavenost.
- Jaké projekty se v lokalitě připravují.
- Jak dlouho se bude na bývalém nákladovém nádraží stavět.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.