Kampaně běží, volby se blíží a preference nevypadají pro vládní koalici a její voliče zrovna růžově. A často je letos slyšet povzdech: „To zase dopadne, když volí lidé, kteří tomu vůbec nerozumí a rozhodují se jenom podle emocí.“
Zjednodušené nahlédnutí do sociologie a psychologie nám ale může poskytnout užitečný rámec pro pochopení současné situace, politického marketingu, politiky vůbec i lidí samotných. A také vlastního rozhodování – protože někdy ani sami nevíme, co jsou v našich volebních preferencích naše skutečné „proč“.
Co se dočtete dál
- Co říká neurověda ke způsobu, jak se rozhodujeme?
- Jaké hodnoty a emoce hrají roli v politických kampaních?
- Proč je důvěra v systém klíčová pro úspěšné volby?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.