Naši kartičku máte? Otázka, kterou člověk slyší skoro v každém větším obchodě. Magická kartička, která nabízí slevy, výhody a akce a nechce za to skoro nic. Jenom duši, respektive osobní údaje. Většině přijde naprosto v pořádku, že sdílí datum svého narození, své jméno, adresu, e-mail, sociální sítě, svůj život. Obchodník tak rychle získá přehled, co kdo kupuje a jak často.

Otázkou je, jestli tato obchodní strategie má fungovat nejen v obchodech se spotřebním zbožím a jídlem, ale také v lékárnách. Lékárníci nejsou prodavači – studium farmacie trvá pět let a náročností si nijak nezadá s medicínou. Ve chvíli, kdy lékárník poptává kartičku, nabízí výhradně léky dané sítě či neznalým automaticky nabídne tu nejdražší alternativu, se člověk nemůže zbavit dojmu, že se etická část této profese jaksi hroutí.

Zbývá vám ještě 60 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaká je konkurece v lékárenství?
  • Proč neprošel zákon, který chtěl chránit malé lékárny?
  • Vydělá pacient na monopolizaci trhu s léky?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.