Již delší dobu z čínského trhu nepřicházejí pro koncern Volkswagen zrovna dobré zprávy. Podíl VW na něm klesá, nestíhá držet krok s tamní konkurencí a nemůže si dovolit účast v cenové válce, jež probíhá hlavně mezi čínskými výrobci elektroaut. Naopak o vozy se spalovacími motory, které německé automobilové skupině generovaly z Číny tučné zisky, je v asijské zemi čím dál menší zájem.
Česká Škoda Auto už z tamního trhu prakticky vycouvala, zpátečku zařazují ale nedobrovolně i jiné koncernové značky, a to od hlavní až po tu luxusní. Například Porsche, pro které byla Čína kdysi nejdůležitějším trhem, prodalo v komunistickém státě za letošní půlrok jen 21 tisíc aut.
Co se dočtete dál
- Jaké problémy má Volkswagen v Číně.
- Jak se prohlubuje cenová válka.
- Jak hodlá VW potíže vyřešit.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.