Již delší dobu z čínského trhu nepřicházejí pro koncern Volkswagen zrovna dobré zprávy. Podíl VW na něm klesá, nestíhá držet krok s tamní konkurencí a nemůže si dovolit účast v cenové válce, jež probíhá hlavně mezi čínskými výrobci elektroaut. Naopak o vozy se spalovacími motory, které německé automobilové skupině generovaly z Číny tučné zisky, je v asijské zemi čím dál menší zájem.

Česká Škoda Auto už z tamního trhu prakticky vycouvala, zpátečku zařazují ale nedobrovolně i jiné koncernové značky, a to od hlavní až po tu luxusní. Například Porsche, pro které byla Čína kdysi nejdůležitějším trhem, prodalo v komunistickém státě za letošní půlrok jen 21 tisíc aut. 

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaké problémy má Volkswagen v Číně.
  • Jak se prohlubuje cenová válka.
  • Jak hodlá VW potíže vyřešit.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.