Správa železnic uzavřela dokumentaci k podobě vysokorychlostní tratě z Prahy do Ústí nad Labem a dál do Drážďan. U ministerstva životního prostředí požádala o ekologické povolení EIA na vnitrostátní úsek z Prahy do Lovosic. HN to potvrdil generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Právě o trasu v okolí Řípu vedla Správa železnic spory s několika obcemi.
Trať do Drážďan je v podstatě první česká vysokorychlostní trať, která dostala už během desátých let relativně konkrétní podobu. Také je jednou z těch, které by měly podle aktuálních plánů v roce 2027 výstavbu vysokorychlostních tratí v Česku odstartovat.
„Správa železnic skutečně podala na MŽP dokumentaci pro úsek od Prahy do Lovosic, tedy takzvané Podřipsko,“ řekl HN Svoboda. Ministerstvo dokumentaci později během dne zveřejnilo na webu. Tím začínají běžet lhůty pro zjišťovací řízení.
Rychlovlaky ve šnečím tempu. Superkonektor nabízí alternativu
Pokračování do Německa už má stejnou žádost o povolení EIA podanou od června, čeká se ale na výsledky zjišťovacího řízení. Tady podle Svobody závisí další postup na německé straně. Právě mezinárodní posuzování může způsobit, že nakonec bude mít dokumenty dřív úsek z Prahy.
„Ze strany Česka byly všechny přípravy zpracovány v podobě mezinárodních smluv, teď je na tahu německá strana,“ řekl HN. „Předpokládáme, že jednání budou dál pokračovat začátkem roku 2026,“ dodal.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist