Na první pohled vypadají jako běžné internetové obchody – slibují rychlé doručení, bezplatnou dopravu, možnost vrátit zboží až do sta dní a nejčastěji se propagují na sociálních sítích. V jejich obchodních podmínkách se ale objevují ustanovení, na která čeští zákazníci nejsou zvyklí. Nová kategorie e-shopů totiž příliš nedodržuje české právo.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Kdo jsou skuteční provozovatelé webů a kde sídlí.
  • Jaké konkrétní ustanovení v obchodních podmínkách využívají.
  • Jak se aplikuje české právo a GDPR na platformy sídlící mimo EU.
  • Kdo hradí dopravu při vrácení zboží a jak podnikatel informuje spotřebitele.
  • Jaké jsou zákonné lhůty pro reklamaci a jak obchodní podmínky tyto lhůty omezují.
  • Jaké stížnosti zákazníků se objevují a jaké kroky mohou spotřebitelé podniknout.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.