Ve srovnání se švédskou značkou Ikea, evropskou i světovou jedničkou v maloobchodním prodeji nábytku, je opravdu malý, ale o to čilejší. Řeč je o dánském rodinném podniku Jysk. V roce 1979 ho založil Lars Larsen, který po zhruba 40 letech kvůli těžké nemoci předal v roce 2019 žezlo svému synovi Jacobu Brunsborgovi.
Ten pokračuje ve šlépějích již zesnulého otce – v rychlé expanzi na zahraniční trhy. Značka Jysk, klíčová součást konglomerátu Lars Larsen Group, v současné době podniká přibližně v padesátce zemí, kde asi ve 3600 prodejnách nabízí různý nábytek a bytové doplňky „ve skandinávském stylu“. Dánský rodinný podnik do Česka vstoupil v roce 2003, kdy na Černém Mostě v Praze otevřel svoji první prodejnu. A plánuje zde další rozšiřování.
Co se dočtete dál
- Jak se Jysk prezentuje.
- Jak hospodaří.
- Co plánuje v Česku
- Jaká je jeho strategie.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.