Ve srovnání se švédskou značkou Ikea, evropskou i světovou jedničkou v maloobchodním prodeji nábytku, je opravdu malý, ale o to čilejší. Řeč je o dánském rodinném podniku Jysk. V roce 1979 ho založil Lars Larsen, který po zhruba 40 letech kvůli těžké nemoci předal v roce 2019 žezlo svému synovi Jacobu Brunsborgovi.

Ten pokračuje ve šlépějích již zesnulého otce – v rychlé expanzi na zahraniční trhy. Značka Jysk, klíčová součást konglomerátu Lars Larsen Group, v současné době podniká přibližně v padesátce zemí, kde asi ve 3600 prodejnách nabízí různý nábytek a bytové doplňky „ve skandinávském stylu“. Dánský rodinný podnik do Česka vstoupil v roce 2003, kdy na Černém Mostě v Praze otevřel svoji první prodejnu. A plánuje zde další rozšiřování.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak se Jysk prezentuje.
  • Jak hospodaří.
  • Co plánuje v Česku
  • Jaká je jeho strategie.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.