Němečtí politici se neshodují na tom, zda ukončení prodeje aut se spalovacími motory, plánované na rok 2035, má být přehodnoceno, aby tím ochránili místní automobilový průmysl. Evropská legislativa a potíže německých automobilek ovšem spolu souvisí jen částečně.

Nařízení Evropského parlamentu a rady z dubna 2023 spalovací motory přímo nezakazuje. Jako většina legislativy je technologicky neutrální. Ukládá ale v roce 2035 dosáhnout nulových emisí CO2 z vozidla. To splňují elektrické pohony a paliva neobsahující uhlík, tedy založená na vodíku či amoniaku. Současná výroba elektrické energie sice CO2 také produkuje a v některých regionech mohou být celkové emise CO2 elektromobilu na km jízdy při započítání emisí spojených s výrobou elektřiny oproti ropným palivům vyšší, ale je pravděpodobné, že v době, kdy bude velká část vozidel poháněna elektrickou energií, bude již její výroba blízko uhlíkové neutrality.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč nejsou biopaliva a syntetická paliva praktickým řešením pro většinu populace.
  • Jak si může Evropa vytvářet dostatek elektřiny pro přechod na elektromobilitu.
  • Jak si Čína buduje konkurenční výhodu.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.