Německý výrobce prémiových domácích spotřebičů Miele existuje už 126 let. Po celou dobu společnost ovládají potomci původních zakladatelů, rodiny Zinkannových a Mieleových – ta dala značce jméno. Její produkty se prodávají prakticky po celém světě a šéf společnosti Markus Miele tak má nejlepší přehled, jak si který kontinent stojí a jak moc tamní spotřebitelé věří v příznivý vývoj ekonomiky.

S problémy podle něj bojuje především Čína, na domácím, německém trhu vidí naopak první náznaky obratu k lepšímu, jako je třeba rostoucí počet nově vydaných stavebních povolení. Navzdory clům prezidenta Donalda Trumpa se prodejům daří v USA a také ekonomickou situaci Čechů hodnotí příznivěji, než si často sami přiznávají. „Lidé bohatnou. Mohou si toho více dovolit,“ říká Miele v rozhovoru pro HN, kde také vysvětluje, proč známá značka vůbec poprvé v historii zdobí venkovní grily.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč je pro výrobce domácích spotřebičů klíčový počet nových stavebních povolení.
  • Jakou roli má pro společnost továrna v Uničově a proč ji nebude rozšiřovat.
  • Jak složitá je technologie, která zabrání převaření.
  • Proč Miele zmenšuje velikost svých výrobků.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.