V předchozích letech kolem poloviny března chodíval majitel obchodu s jízdními koly Stanislav Číhal do práce pravidelně už v pět ráno. V prodejně měl přes den tolik zákazníků, že si musel přivstat, aby stihl vyřídit také objednávky servisu. „Teď stačí, když přijdu na osmou hodinu. Prodeje na e-shopu propadly v porovnání s loňskem o 70 procent, na prodejně je pokles asi o 25 až 30 procent,“ srovnává podnikatel.
Podobně jsou na tom i další firmy z oboru. Výrobci kol mají rekordně plné sklady a podstatně škrtají v objednávkách. Ceny však ti velcí drží v očekávání hlavní sezony. Drobní už zlevňují.
Číhal obchod s koly provozuje ve Starém Městě na Uherskohradišťsku už 22 let. „Takový výkyv poptávky jako teď po koronavirové pandemii nepamatuji,“ říká. V porovnání s covidovými roky 2020 a 2021 se situace na trhu dramaticky otočila. Tehdy vzali Češi obchody útokem a kupovali kola i přesto, že jejich cena výrazně rostla. Brzy se z nich stalo nedostatkové zboží, protože se podstatně prodloužily dodávky celých strojů i cyklistických součástek z Asie.
Článek již není odemčený!
Váš známý vám umožnil přečíst si článek zdarma, ale uplynula doba, po kterou je článek odemčený.
Pro neomezený přístup ke všem článkům na našem webu si můžete zakoupit předplatné za 40 Kč.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.