Pod vlivem dlouhodobě vysoké inflace prochází maloobchod jako celek v Česku obtížným obdobím, kdy jeho tržby klesají. Podle Českého statistického úřadu se tak v květnu dělo již třináctým měsícem v řadě. To však úplně neplatí pro všechny části maloobchodního trhu. V takto ekonomicky náročném období se naplno projevuje trend, kdy spotřebitelé ve větší míře vyhledávají cenově dostupnější zboží. Proto se diskontní prodejny chovají do jisté míry opačně vůči celému maloobchodu, pokračují v expanzi, a často vykazují dokonce mírný růst.
Článek již není odemčený!
Váš známý vám umožnil přečíst si článek zdarma, ale uplynula doba, po kterou je článek odemčený.
Pro neomezený přístup ke všem článkům na našem webu si můžete zakoupit předplatné za 40 Kč.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.