Uplynulo jen pár dní od chvíle, kdy prezident Donald Trump vyhlásil boj politice rozmanitosti, rovnosti a začleňování (tzv. DEI), a velké společnosti se už předhánějí v tom, aby zmizela jakákoliv zmínka o tom, že poskytují všem rovnou příležitost. Banky JPMorgan Chase, Morgan Stanley, Wells Fargo či Bank of America vypustily z výroční zprávy téměř všechny informace o „diverzitě, rovnosti a inkluzi“. Citigroup ukončil požadavky na pohovory s uchazeči o zaměstnání z různých prostředí.

Zmínky a odkazy na diverzitu a často i její praktickou implementaci do firem zrušily i PepsiCo, GM, Disney, GE, Intel, PayPal, Chipotle a Comcast. Přidala se i společnost Google, která donedávna tvrdila, že různorodé týmy pomáhají zlepšit vývoj umělé inteligence tím, že snižují zkreslení algoritmů strojového učení. A další budou bezpochyby následovat, přestože studie společnosti McKinsey v roce 2020 dospěla k závěru, že společnosti s větší rasovou a etnickou rozmanitostí mají o 36 procent vyšší pravděpodobnost, že budou ziskovější než ostatní. V praxi ale i v roce 2025 už třetím rokem pokračuje úprk investorů a jejich peněz z fondů, které se zaměřily na investice do společnosti, které se zavázaly k větší rozmanitosti.

Dřív, než si člověk oddechne a otře čelo s tím, že další woke „nesmysl“ konečně skončil, není špatné se podívat na následující údaje. 

Článek již není odemčený!

Váš známý vám umožnil přečíst si článek zdarma, ale uplynula doba, po kterou je článek odemčený.

Pro neomezený přístup ke všem článkům na našem webu si můžete zakoupit předplatné za 40 Kč.

Zbývá vám ještě 60 % článku

Co se dočtete dál

  • Co doopravdy znamená konec politiky diverzity ve společnostech?
  • Jsou společnosti, kde mají ženy i muži stejná práva, ziskovější?
  • Jak je to s rovným zastoupením žen v Česku?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.