V době útlumu uhlí a oceláren to byla poslední roky jedna z klíčových komodit, které umožňovaly českým železničním dopravcům udržet slušné hospodářské výsledky. Jde o dřevo z oblastí kůrovcových kalamit i z plánovaných průřezů ve zdravých lesích.
Ve spoustě odlehlejších železničních stanic bylo možné vidět pár vagonů, do kterých lesníci překládali kulatinu přímo ze svých nákladních automobilů. Teď je s tím do značné míry konec. Možná dočasně, možná napořád.
Klíčový zákazník Wood & Paper totiž požádal ČD Cargo od začátku července o takzvaný zákaz nakládky v řadě stanic. Ukazují to interní dokumenty nákladního dopravce, které HN získaly. A rázem přepravy výrazně zeslábly, některé vlaky v podstatě přestaly jezdit.
Článek již není odemčený!
Váš známý vám umožnil přečíst si článek zdarma, ale uplynula doba, po kterou je článek odemčený.
Pro neomezený přístup ke všem článkům na našem webu si můžete zakoupit předplatné za 40 Kč.
Co se dočtete dál
- O jak velký objem zakázek jde?
- A povede se železnici přepravu dřeva vůbec udržet?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.