Česku hrozí další rozsáhlý přechod přeprav zboží ze železnice na méně ekologické silnice. Dominantní nákladní dopravce ČD Cargo zavádí pro odběratele přirážku za příliš malý objem přepraveného zboží. HN mají příslušné dokumenty k dispozici, vyplývá z nich nárůst cen až na několikanásobek.

Menší zákazníci zřejmě zareagují jednoduše: výše přirážky jim znásobí náklady, a tak si raději zaplatí kamion. To je přesný opak toho, co chce EU i ministerstvo dopravy – tedy přesun nákladní dopravy na koleje. Kamionová doprava má zhruba pěti- až osminásobně větší energetickou náročnost a emisní stopu než doprava železniční.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak přesně je poplatek vymezený, o kolik jde?
  • Jak to vysvětluje ČD Cargo?
  • Je to definitivní?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.