Ministerstvo práce a sociálních věcí navrhuje od ledna příštího roku minimální mzdu ve výši 9900 korun.
Minimální mzdu pobírají podle údajů ministerstva 2,3 procenta pracujících.
Růst by měla i u pracovníků s invalidním důchodem - ze současných 8000 korun za měsíc na 9000 korun nebo na 9300 korun.
Minimální mzda v České republice od ledna 2016 stoupne o 700 korun, tedy stejně jako na začátku letošního roku. Příslušný návrh nařízení vlády už ministerstvo práce a sociálních věcí poslalo do připomínkového řízení. Měsíční sazba při standardní pracovní době by se tak měla zvýšit z 9200 na 9900 korun, minimální hodinová sazba z 55 na 58,70 koruny.
Zbývá vám ještě 90 % článku
Vyberte si přístup na míru
Předplatné Hospodářských novin
HN mini
45 Kč první dva měsíce
Od 3. měsíce 229 Kč
- Veškerý obsah
- Bez reklam
- Mobilní aplikace
HN měsíční
90 Kč první dva měsíce
Od 3. měsíce 329 Kč
- Veškerý obsah
- Bez reklam
- Mobilní aplikace
HN roční
3290 Kč za rok
2 měsíce zdarma
- Veškerý obsah
- Bez reklam
- Mobilní aplikace
Zaujal vás článek? Pošlete odkaz svým přátelům!
Tento článek je zamčený.
Na tomto místě můžete odemykat zamčené články přátelům, když si pořídíte
předplatné.
Vyberte způsob sdílení