Na technické školství půjde v příštím roce 200 milionů korun z rozpočtu ministerstva školství. Na odborné konferenci Technické vzdělávání je "in a cool" v Plzni, jejímž spolupořadatelem bylo vydavatelství Economia, to v úterý uvedla ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD).

Ministerstvo vyhlásí dotační program, který bude ještě doplňovat financemi z Evropské unie. Peníze půjdou na projekty.

"Chtěli bychom se inspirovat tím, co se v minulosti podařilo, například projektem Pospolu, který byl zaměřený na získávání praxe a fungoval na základě spolupráce mezi školami a firmami," uvedla Valachová s tím, že je nutné zacílit do krajů a obcí, odstranit přílišnou byrokracii, která je mnohdy hlavní brzdou spolupráce, a motivovat i malé a střední podniky v okolí škol.

Ministerstvo navíc slibuje, že do čtrnácti dnů bude hotový materiál se vzorovými smlouvami pro spolupráci mezi zaměstnavateli a školami v oblasti praktické výuky. "Tyto smlouvy budou včetně právního a ekonomického doporučení, a to z toho důvodu, že v řadě případů už se zapomnělo, jak na to," uvedla ministryně.

Na konferenci také diskutovali odborníci na téma propagace technického vzdělání samotnými školami. Podle Filipa Rožánka, šéfredaktora časopisu Marketing & Media, vypadají webové stránky mnoha škol špatně. "Nejsou připraveny poskytovat informace atraktivní formou, nelákají nové zájemce, spíš slouží současným žákům. Neukazují, jak jsou školy odlišné, jaké mají úspěchy, prostě stránky nereprezentují."

S tím souhlasil i Martin Charvát, ředitel kreativní agentury Konektor. Podle jeho názoru stačí u technického školství dostat informace ke správným lidem. "Technické obory jsou zajímavé, ale je potřeba ty zajímavosti vytáhnout, věnovat se tomu. Na každé škole musí být odpovědná osoba a ta musí cílit na správné děti i rodiče," řekl Charvát a dodal, že toto všechno je potřeba dělat celoročně, nikoliv jen v období podávání přihlášek.

HNDomácí na Twitteru

Domácí rubriku Hospodářských novin  najdete také na Twitteru.

Oba panelisté se také shodli na tom, že školy by měly místo drahých billboardových kampaní s celebritami raději uvažovat nad cílenou reklamou v internetových vyhledávačích typu Google či Seznam.

Buď cílit na rodiče, nebo třeba pomocí sociálních sítí přímo na děti − budoucí studenty. "Cena tohoto způsobu propagace je v řádu tisícikorun, a navíc, pokud se inzeruje na vyhledávačích, se platí až za úspěšné kliknutí," řekl Rožánek.

Průmysl mladé lidi neláká. Stát uvolní miliony na popularizaci techniky

Průmysl mladé lidi neláká. Stát uvolní miliony na popularizaci techniky