Sám říká, že když má podnik s dvacetimiliardovým obratem zisk 302 milionů, je to fakticky, jako by nic nevydělal. Což je případ státní České pošty. Ředitel Martin Elkán soudí, že jestli dokáže firma na něčem v budoucnu vyrůst, pak to budou balíky. S tím, jak například stále víc lidí v Česku nakupuje na internetu.

HN: Začátkem měsíce jste oznámili, že zdražujete například dopisy. Obyčejný na 16 korun, doporučený na 38. Proč?

Nejdřív bych chtěl říct, že i po tom zdražení má Česká pošta za listovní zásilky jedny z nejnižších cen v Evropě. Samozřejmě řešíme náklady našich jednotlivých služeb.

Respektive náš regulátor Český telekomunikační úřad kontroluje naše služby z hlediska nákladů a přiměřené marže. Dopisem nás upozornil, že bychom se měli podívat na ceny. A vyřešit tuto oblast, aby nedošlo ke krácení příspěvku, který nám stát dává na takzvanou univerzální službu.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se